Monday 27 February 2012

Oh baby...baby...baby oooh


Assalamualaikum

Ermmm saya tgh dilanda mood ke'jealous'an skrg.Apa tidak,everytime dgr org pregnant atau sdh deliver baby msti rasa jeles and pikir bila la turn sndiri pula.:-( Eh tapi saya tumpang happy dan excited juga ok.Rasa best dpt tgk picture new born baby kwn2 @ cousin,apatah lagi klu dpt dukung dan cium.Rasa mcm 'yummy yummy' sbb bau baby sgt unik esp bau kepala.Org kata bau syurga.Dgr new born baby menangis pun saya suka tau,lbh sedap dari dgr lagu.*tapi klu menangis memanjang tu bikin risau juga kan,mnatau sakit ka*.

Kadang-kadang saya bosan juga bila asyik kena tanya bila mau ada baby.*smpai saya mcm mau jwb"tggula kami beli di kedai ar".tapi saya jwp dlm hati sja.hehehe.Mula-mula dulu x kisah sgt tapi lama2 bila stiap kli jumpa tanya,asal jmpa ja tnya.Lama2 kami bt muka toya ja.kadang2 rasa bosan,terasa,sedih pun ada.*honestly ada la juga saya smpai menangis*Ya la,sedih la kan sbb org lain yg lambat kawin pun sdh dukung anak/menghitung hari mau deliver.Paling sedih lagi bila dituduh tidak ada inisiatif utk 'ada' kan baby tu.*Mcmla dia nampak kami bt hubungan atau tidak*.Mungkin dia tida prnh fikir camana perasaan org yg bila dia suspect pregnant tapi bila check upt negative pula.Sedih sangat ok.Mungkin juga dia tida phm perasaan org yg susah mau dpt anak sbb dia snang ja conceive?Tidapa la,lain org kan lain ujiannya.Tapi saya pecaya kalau Allah mau bagi rezeki InsyaAllah akan ada juga tu nanti. Macam satu member,even dia ada cyst dan doktor ckp peluang tu mungkin susah sikit tapi finally last month dia pregnant juga.Kuasa Allah kan.Masa tau dia pregnant tu saya pun happy sgt,mcm saya pula yg mengandung.Yala sbb kami sama2 tunggu saat mau ada bby.tu la teikut excited juga.hahaha over kan.Yup,di samping berdoa,kna juga ikhtiar kan.Kami ikhtiar juga apa yg patut. Mungkin juga kami blum lagi dikurniakan rezeki anak sebab maybe kalau ada anak kami belum mampu menjaga amanahNya buat masa ni.So tidapa,sabar dulu la.Lebih baik belum ada anak daripada ada anak tapi tidak dipedulikan/tidak didik anak dgn baik/tidak bagi kasih sayang atau lbh teruk lagi dibuang.Kesian kan.Allah Maha Mengetahui segalanya yg tersirat buat kami.Cuma saya harap rezeki tu akan cepat sampai.Amiiin.

pssst : mcm byk pula entry berkait psl anak kan.*Mood kemaruk sangat mau anak la ni*

pssst : mungkin ada hikmahnya juga saya tidak pregnant bln ni sbb kalau tidak tpaksa jaga rumah and cancel iternary pegi bercuti bulan November nanti.Tapi mudah-mudahan bulan April/May nanti dpt conceive sbb klu masih 6 bln,still boleh naik kapal lagi.hehehe.(klu kna bg awal pun saya terima,xpala ticket tu cancel)

Ok,take care semua.

bye...Wassalam.

2 comments:

  1. Belum ada rezeki. jangan susah2 hati. mulut tempayan senang kita nak tutup.. mulut manusia.. biar diorang tutup sendiri.. lama2 dorang bosan arr bertanya, Sementara belum ada anak tu, honeymoon puas3.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dieyna! tue laaaa nak honeymoon puas2 dulu skrg.nti da ada ank bole concentrate dgn ank :-)

      Delete