Tuesday 21 February 2012

Jujur aku lelaki dayus




Assalamualaikum

jujur juga,saya suka sangat drama ni.Actually drama ni ditayangkn mlm sabtu dlm slot cerekaramatv3.Oleh krn saya lbh sibuk layan game,so terskip la tgk drama ni even adik2 balik2 promote srh tgk smbil ckp drama ni best.Lps tu buka fb,rmai pula member post psl drama ni.Trus jadi curious knpa drama ni smpai jdi tranding #1 mlm tu.So lps tu pujuk2 la husband tersayang spy downloadkan crita ni.

Dalam diam2 rupanya husbnd yg baik hati sdh downloadkn dan dia senyap2 tgk sorang2 msa saya tgh tidur tdi.Ntah la mimpi apa time tu trus tebangun dlm jam 2 pagi dan tgk dia tgh lyn crita tu.Masa tu part ending sda.Lps tgk tu dia trus senyum then peluk kuat2 smbil pegang sblh tgn lgi erat2.Ok,saya sdh tambah curious sbb klu mcm tu saya tau drama tu terkesan di hati dia.Bila saya tnya best ka tidak?laju2 dia jwb"Best!...byk prempuan cantik"*ayat di belakg tu saya tau ayat provoke :-P*.Ermmmm makin bertambah kecuriousan sbb dia jrang puji dan tgk drama melayu mcm tu.So lps tu,kira mau tidur balik tp sbb kecuriousan yg menebal bt mata tida jdi mengantuk dan trus la buka video player di tab n lyn drama ni sorang2.*punya pjg intro mau bgtau cmna bole tersuka/tertgk drama ni:-D*

Tgk drama ni mcm main teka teki,sbb di hjg bru tau knapa jdi gitu knapa jadi gini.Cerita ni simple sja dan jln ceritanya mmg bole di agak,tapi for me it is still best sbb ;

1- lakonan Nora Danish(lis) dan betto(edree) mmg berkesan di sini.Irma hasmie pun ok.

2- saya suka time edree mengorat lis dan cara dia pikat bapa lis yg garang.lucuuuu...

3- cara kakak lis bg nasihat.Even yg jdi 'mangsa' tu adik dia tpi dia x hnya dgr dr sblh pihak sja.

Byk jga part yg best dan byk jga pengajaran yg bole di ambil mcm ;

1- bagi pengajaran kpd para isteri spy jaga kehormatan dan tidak suka2 jmpa org lain tnpa pengetahuan suami.

2- klu ada problem suami istri kena bawa berbincang bkn diamkn smpi msalh jdi besar

3- parents klu mau cari menantu lelaki, cari yg ada ilmu agama.Insyaallah bahagia hidup anak nti.

4- Mostly perempuan kalau sdh kawin dia akan taat dan setia kpd suami even before tu dia playgirl*walaupun bkn semua*

5- kamu tgk la sendiri,mana best bgtau semua.lgpn mungkin kamu bole tgk dr perspktif yg lain yg saya tida nmpak.

saya nangis ok tgk drama ni sbb terlmpau menghayati watak lis tu.Mcm terasa jga sakit lis tu bila edree ksi lafaz cerai.*emosi lebih hihihi*. Kesimpulanya,tgk drama ni mengingatkn saya best part masa bercinta dulu dan juga bt saya berfikir lbh utk menjga rumahtangga yg kami bina skrg.Mcm ayah dan mama slalu ckp"klu tgk drama,smbil tgk smbil ambil pengajaran bkn tgk sja n menangis/ketawa 'kosong'".Baiklahhhh :-D

pssst :  walaupun saya tau yg lelaki mmg suka berdiam diri bila ada msalah while perempuan mcm kita pula akn membebel*lps baca buku Men from Mars women from Venus* tapi stillll...saya masih bengang bila lelaki berdiam diri bila ada masalah.Suda msalah jdi besar baru gelabah dan kdg2 ambil short cut utk cri jln penyelesaian.grrrrr,gerammmm!

Eh mau tgk drama ni? Ok bole tgk sini -->  Jujur Aku Dayus Full 


No comments:

Post a Comment