Saturday 18 February 2012

Hipokrit dan fb



Assalamualaikum...

Aiyoooo mood berblog ke laut sikit semenjak 2 menjak ni.Actually byk mau crita,tp hanya mampu 'menulis di dlm hati' sja bt msa ni.Crita psl gmbar yg di post aritu pun msh tsimpan di arkib draft *Punyala malas kau wanie...haishhh*.Ok promise,nanti akan di publish ya.

Ermmm dua tiga hari ni rasa mcm 'tiada hati' a.k.a teda mood.*nasib ada budak shomok n comel dkt gmbar atas tu hdi penghibur slain suami dan family tercinta* smpai satu tahap rasa mcm mau muntah.serius ni...mcm mau muntah! maybe sbb stress mngkin kan.eh ada ka org stress smpai mau muntah?.....Ada!saya la tu mungkin.hihihi.

Ooooo ya,sebut pasal hati tadi saya baca blog perempuan jomblo. Sangat setuju la dgn pndapat dia. Kdg2 kalau kita bt prkara yg kita krg suka tidak smestinya kita jdi hipokrit kan,tpi kita perlu bt utk melawan bisikan syaitooonirajim yg suka manusia melakukan kemungkaran dan bermusuhan.Mcm contoh yg dia bgi la,klu kita tida suka sma someone tu why not kita bt bodo saja and just berbaik dgn dia.Memang ada org yg klu dia marah akan terpapar di riak muka.*mcm saya la tu*kdg2 bole control kan,tpi kdg2 tidak.klu tida dpt control,try to keep silence. Then try fikir balik samada berbaloi atau tidak klu bermusuhan dgn org lain.Syaiton yg ketawa besar kan klu bermusuhan. Saya paling krg suka lagi bila ada yg smpai post di wall fb guna pkataan yg kurang sedap di dengar bila tidak ngam sama family,in laws,kwn,someone atau plg teruk sma suami sndiri.Owwww,itu tidak bagus ok..mcm buka aib suami sndiri juga tu tau.I admit,zaman jahiliyah dulu prnah juga terpost ketidakpuasan hati atau marah2 di fb.tpi bila terbaca satu post Wardina lbh kurang gini --> setiap perkara yg kita tulis atau cakap tu mencerminkan diri kita.Terus saya berfikir dalam2 dan nekad utk tidak bt perkara yg sma.Setiap manusia bt kesalahan kan,so mungkin Allah utuskan dia utk memperbetulkan kesalahan saya.Alhamdulillah.Bukan sbb saya mau di anggap baik,tapi saya tefikir juga kalau slalu post ketidakpuasan hati mcm tu rasa mcm diri sndiri saja yg betul dan org lain semua salah. Itu tidak bagus kan,selfish namanya.Lagi satu bagi saya,kalau sdh tidak suka sama someone tu either family/in laws or someone,lbh baik hide kan sja wall dia klu tida mau unfriend(sbb msh mau jaga hati) drp bermusuhan dan 'menyakitkan mata org lain' di yg terbaca newsfeed kamu.*Selalunya mmg saya akan hide kan atau scroll laju2 spy tida tbaca post2 org yg marah2 di fb ni spy tida sakit mata.hahahaha*. Yang post psl family tu either family sndiri atau in laws try la fikir2,kita bcakap tu psl drh daging kita.in laws pun family ok.kahwin bkn hanya dgn suami,tpi dgn family dia juga.nobody is perfect.suka atau tidak sbb sdh jadi family so try la berbaik2 sbb saya yakin berkat kesabaran kamu InsyaAllah suatu hari nanti semua akan ok.Klu sdh terpost di fb,nti bila sdh berbaik sama family/in laws diri sendiri yg menyesal/malu sbb sdh bgtau satu dunia yg hubungan kamu tidak ok sblum ni*Ini peringatan utk DIRI SENDIRI juga ar wanie*.Sama-sama la kita perbaiki diri sendiri dan hubungan kita dgn org lain.

Eh tadi ckp teda idea,byk pula kau tulis wanie.hihihi.mmg laaaa...sbb benda ni juga yg bt saya rasa mcm mau muntah tu.:-).Ok la,mau rest dulu before pegi kk dgn family utk bt mind treatment(shopping) *i window shopping jeee...heeehe*

Wassalam...

No comments:

Post a Comment