Sunday 8 January 2012

Budak dan kerepek

Assalamualaikum...


Hi,apa kbar semua?ermmm lama sdh plak nda update blog ni kan.Byk bnda sbnarnya mau di cerita,tp bila sdh menaip tu tiba2 jadi blank.so mood utk mengupdate tu hilang.


Ok mau ceritala kan,smlm kami adik beradik pegi dinner di pizza hut putatan.Actually krey mo blanja me n encek ryem dr minggu lps lgi tp nda kesampaian.Oleh krn rsa mkn sikit org tu nda best so bwa la semua org kluar mkn.tp mama n ayah nda mau join,mau dating bedua di rmh konon(skali ada pula drg paci usup dtg hihihi).then kbetulan rehan dtg pi rmh so ajak la join skali.lagi rmai lagi happening kan.10 org muat skali dlm alza ayah hihihi.nsib baik kmi smua cute2,so mmg muat la.Ok lps mkn singgah la maybank sbb mau bnk in duit byr kreta ayah.msa masuk tu tnmpak dua bdk stay dpn pintu and dpn drg ada bakul berisi kerepek.I thought drg tggu family,tapi baru tau rupanya drg jual kerepek tu lps tgk ada satu kakak pi membeli.Trus rasa sayu dlm hati.Then nda lama my turn pla utk bank in duit,tpi atas kejahilan diri sndri sbb nda prnh bnk in duit byr kreta so tpksa pi kreta balik n minta tlg encek adi takeover byr kan.Masa kluar dr bank tu bdk2 tu ckp"terima kasih kakak"smbil senyum lebar kegembiraan.Knapa drg ckp gitu?alaaa nda pyh la ksitau ar.Msa dlm kreta angah ckp bkali kali drg ucap syukur sbb dpt rezeki msa dia bli kerepek dr dorang.sayu lagi smbil tahan air mata :-( (rupanya angah smpat lgi interview drg di luar).


Alhamdulillah kami dilahirkan dlm family sederhana yg ckup mkn. and pkai.tpi drg??kesian kan kecik2 lgi tpksa cari rezeki smpai mlm utk sara family.Ok aku mmg sensitive hal2 mcm ni.Masa dlm kreta asyik terfikir psl bdk2 tu smbil tahan air mata.smpai rumah baru nangis puas2 time org nda nampak :-P Klu angah cerita psl anak murid dia yg susah pun aku akan sedih/nangis mcm tu.behari2 asyik tefikir ok.plg terkesan di hati aku bila angah cerita psl murid dia masa di tropicana dulu yg pegi skola pkai bju lusuh n kasut tekoyak besar.lagi sedih bila dia ckp bdk tu iras2 muka c adek.pnh juga aku nangis sbb terskodeng pekerja yg renovate rmh kami yg mkn nasi sama ikan sardin satu tin kecik tp di bagi2 sma rata utk 6-7 org.sgt sedih ok.bederai air mata aku di sebalik langsir tu.lps tu esoknya aku skodeng lagi and tgk drg mkn nasi sma ikan masin pulak.nasi byk tp ikannya seciput sorang.lgi aku sedih.then aku 'lapor' sma angah/mama n kmi spakat utk bg drg mkanan.uhhhh kalau la aku byk duit kan best...bole tlg org byk2(tp klu byk duit slalunya bnda lain pula difikir..shopping sja di kepala nanti..adeiii)


Ermmm aku masih lagi sedih tefikir bdk2 tadi tu.Aku doa smoga drg sntiasa di murahkan rezeki dan bjaya dlm pelajaran spy drg boleh ubah nasib drg nanti..Amiiin.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment