Monday 2 July 2012

Hoiiiiiii




Kamu suka ka kalau orang panggil kamu mcm tu?Saya tida tahu la kamu, tapi saya tida suka la.Honestly saya tida suka kalau orang tulis dalam blog atau artikel yang panggil hoi hoi sma orang*kecuali dlm novel la*.Mcm kurang budi bahasa saya rasa*maaf cakap mcm ni*.Terasa mcm kasar sangat bunyinya kan. Sebab selalunya orang kasi hoi hoi ni kalau mau bawa begaduh atau marah. So mcmana klu perkataan "hoi" tu digantikan dengan perkataan yang lebih baik. Ok,itu kalau dalam penulisan,sama juga klu orang panggil atau becakap sma kita. Kalau dulu kami di ajar,kalau orang panggil macam tu jangan menyahut sebab dia teda mention nama so anggap ja bukan diri sendiri.*padan muka* So jom remind diri sendiri spya double check balik apa yg kita tulis sebelum tekan button "Publish" dan harus jadi bijaksana pilih ayat/perkataan yang kita mau cakap.

Ohhh ya,ramadhan is around the corner.lebih kurang 18 hari to go kan.Can't waittt. Eh,posa thn lepas sdh ganti belom?! Saya???! Tengah ganti la ni.heheheee.Ari Khamis(5.4.12) ni Nisfu syaaban tau. Jom posa!


- Posted via Blogaway -

No comments:

Post a Comment