Tuesday 3 July 2012

Gula-gula bendera





* Pic kredit to gogle *

Assalamualaikum

Sepa pernah makan gula-gula dalam bendera mcm atas ni angkat tangan cepat!.Kenapa nda angkat tangan tu?Tida pernah? Alalalaaa kesiannyaaaa. Kamu budak moden ba,skrang jarang sudah jual gula-gula ni tu la nda pernah.

Gula-gula ni favourite saya tau dulu time tadika.Bukan apa,sebab mau bendera tu ja. Heheheee.Tapi ada cerita lucu pasal gula-gula ni.Actually nda byk benda yang saya ingat pasal tadika selain kena berbaris sblm pulang,betanding susun main lego paling tinggi sama kawan dan tekunci dalam tandas. Selain tu,cerita pasal bendera ni juga slah satu yg paaaling saya ingat. Dulu time tadika saya paling la suka kalau lambat kena ambil time pulang.Kenapa?! Selain dari bole main puas2 sma kawan,bole juga curi2 keluar pegi kantin biru dkt luar sekolah.Satu ari lepas sekolah, saya sama member curi2 keluar pegi kantin biru masa cikgu sibuk buat kerja dalam tadika,kemudian;

Saya : (sambil tunjuk keropok udang) paci,yang ni berapa?

Paci kantin : 10 sen satu

Saya : (sambil ambil keropok tu dua bungkus) owhhhh.yang ini berapa?(sambil tunjuk gula-gula bendera)

Paci kantin : yang itu 20.

Saya : (kasi besar mata) haaaa 20?

Paci kantin : iya 20. Mau?

Saya : nda la paci. (dalam ati cakap " mahalnyaaa.nda cukup duit aku")

Kemudian kami pun pulang ke tadika dgn selamatnya.Esok hari,saya tgk ada satu kawan ni makan gula-gula bendera tu. Saya pun cakap dengan confident " mahal kan gula-gula ni...20 harga dia.nda jadi aku beli kemarin" then dia ketawa " eh 20 sen saja laaa.manada 20". Terus saya diam sebab menyesal nda beli 'kemarin' tu.hahahaaaaa.




- Posted via Blogaway -

No comments:

Post a Comment