Monday 29 October 2012

Aku terima nikahnya


Siapa sudah tengok wayang ni angkat tangan?So macamana,best ke tida?For me boleh dapat 3 setengah bintang la.Part ending dia yg macam terlalu cepat and kureng best sikit.Pasangan suami isteri kalau tengok cerita ni memang boleh feeling la.Boleh feel macamana kesedihan si Arlyssa(Nora Danish)time kena ignore oleh suami dia *Eh cantik kan nama arlyssa-sukaaa*. Pasangan couple sebelah saya siap nagis ok tengok cerita ni. Nora Danish pun sangat cantik,comel and seksi dalam cerita ni.Bukan sexy pakai singkat2, i mean gaya lakonan dia yg menggoda dan manja buat dia nampak seksi.

Btw,dari cerita ni saya dapat la beberapa moral of the story yang boleh dijadikan panduan;

1) Even sudah kahwin,kita harus bersedia untuk menerima segala kemungkinan utk kehilangan sementara/kekal orang yang kita sayang sebab suami/isteri/anak hanyalah pinjaman dari Allah

2) Terima pasangan kita seadanya walaupun ujian melanda

3) Jika menerima ujian dalam rumahtangga,harus berfikir secara matang dan meminta pandangan orang yg lebih berpengalaman(ibu bapa/org lbh tua) dan bukan bertindak secara melulu dengan bercerai serta merta kerana hati boleh berubah dan orang yg kita benci hari ini mungkin akan jadi org paling kita sukai esok.

"Perceraian walaupun halah disisi Islam tetapi adalah perkara halal yang sangat tidak disukai Allah"

pssst > Cerita ni mungkin tidak sehebat dan seromantik filem The Vow, but still not bad utk ditonton.Ok lepas ni boleh book tiket :-)


- Posted via Blogaway -

1 comment:

  1. Tiada yg kekal dlm dunia ni! Mmg kita kena sentiasa bersedia menerima apa jua dugaan alam rumahtangga utk pastikan ia kekal : ditinggalkan adalah lumrah hidup krn mati adalah perkara yg pasti!!! Smoga wanie cekal menghadapi alam berumahtangga dgn org2 tersyg.......rs cm nk tgk pulak citer ni....hehehe...

    ReplyDelete