Sunday 10 February 2013

Agnes Keith House & English Tea House Sandakan

Assalamualaikum

Happy Chinese New Year dan happy holiday! Cuti ni kami suami isteri ambil kesempatan utk balik kampung encek suami di Sandakan Sabah sambil bercuti.So hari ni berkesempatan pergi ke dua tempat(bersebelahan saja) iaitu Agnes Keith House dan English Tea House & Restaurant.

Agnes Keith House sangat klasik dan cantik.Rumahnya besar tapi tidak banyak barang.Paling menarik,dalam rumah ni boleh jumpa telefon lama(warna hitam) mcm dalam wayang P Ramlee,peti ais zaman dulu2,baju kot zmn dulu,pemain piring hitam dan beberapa barang antik lama yang sudah pupus zaman sekarang. Sayangnya kita tidak boleh ambil gambar dalam rumah ni.So kalau mau tengok live,harus pergi sendiri.

Then kami ke English Tea House and Restaurant untuk hi-tea. Kitorang ambil tea set which consist 2 scone,sandwich,custard tart with complimentary tea dan coffee. Scone dan custard tart dekat sini boleh tahan sedap.Nasib baik la baru lepas makan nasi di rumah,kalau belum memang akan repeat order.heheheee.

Eh nanti kita sambung lagi ya.Penat la menaip.Tatap la dulu gambar sneak peak itu :-)

*saya pun x paham kenapa la tangan ke bahu hahaha*

2 comments:

  1. uiii kakak pn di sndkn....sekarang ni lah..tadi pg agnes..mau pg ETH tp ada org kawin maybe esok barulah pg lagi..cari souvenir bah tp nda jumpa la bah semua lbh kurang mcm di KK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesampaian sudah hajat kaka mau pigi agnes tu kan.Ba jgn lupa ksi blog nanti.Nasib masa kami pigi petang tdi mjlis kawin sdh hbis,Tapi petang hujan,x smpat begambar sekitar restoran tu.aku pun x tau mna mo bli souvenir sini,di sepilok atau taman jalil alip kali ada yg unik kak.tpi mahal la kali

      Delete